Malování na pruh papíru
Co nás dnes čeká?
Dnes si vyzkoušíme velkoformátové tvoření. Můžete malovat na velkém stole nebo ideálně rovnou na zemi. Nechte se vést barvami a hudbou a inspirujte se ostatními, kteří budou na jednom papíře tvořit společně s vámi.
Co budeme potřebovat?
dlouhý pruh balicího papíru (bílý, šedý, béžový, hnědý) nebo starou tapetu jako já v ukázce
ochranný igelit proti ušpinění
temperové barvy
mističky na barvy, štětce
černá fixy
nálepky
Jak se naladit na tvoření?
Jako motivaci můžeme použít opět hru s barevnými “puntíky” - kolečky vystřiženými z barevného papíru. Schovávejte je po místnosti a třiďte podle barev.
Jdeme na to!
Pořádně si ošetřete prostor. Ideálně prh papíru položte na igelit nebo jinou ochranou vrstvu. V případě potřeby pruh přilepte papírovou lepicí páskou ať se vám nehýbe.
Každé dítě si vybere jedno barevné kolečko a napíše na něj své jméno a nejde mu místo někde na dlouhé pruhu papíru. Bude to zároveň místo, kde začne malovat.
V cca metrových rozestupech připravíme nádobky s barvou. Stačí 3 - 4 odstíny. Při větším počtu použijte více kelímků s barvou. Do každého kelímku dejte štětce, ať se v průběhu tvoření barvy nešpiní.
Necháme děti malovat. Můžeme pustit k tvoření hudbu. Po uplynutí určitého časového limitu (3 - 4 minuty) se děti posunou o jedno místo vedle a navážou v tvoření. Tímto způsobem se pohybujeme kolem papíru a tvoříme společně jeden velký obraz.
Po ukončení malby barvou můžeme dětem dát k dispozici černou fixu. Důležité je, aby dodržely instrukci, že se může malovat jen v místech, kde není barva. Při vhodné motivaci to může být zajímavá chalenge.
V dalším kole jim můžeme dát k dispozici nálepky k dalšímu dozdobení.
Jak si tvoření společně ještě víc užít?
Nedávejte dětem všechen materiál hned na začátku. Využijte momentu, kdy už se dítě nudí a má hotovo a nabídněte mu další materiál k realizaci dalšího kroku. Je to osvědčená cesta, jak děti udržet u tvoření.
Připravte si vlhčené ubrousky nebo vlhký hadr na případné barevné katastrofy.
Můžete si tvoření rozdělit na dvě části. Nejprve malování temperou a pak po uschnuté malování černou temperou nebo černou tuší.
Veďte děti k ohleduplnému domalovávání obrazu. Na závěr si popovídejte o tom, jaké to bylo malovat společně.
Obraz si můžete vystavit nebo jeho části použijte do závěrečné knihy.